Top 10 Board Games Mechanisms [LT]

bgames-popuri-smKaip tęsinys sąrašo pateikto Family Showdown kanale, sudariau savo Top 10 sąrašą stalo žaidimų mechanizmų. Kiekvieną mechanizmą papildysiu keliais žaidimais, kurie mano manymu geriausiai atitinka kategoriją (aišku iš tų kuriuos žaidžiau). Beje, aš nesirėmiau jokių oficialių sąrašu mechanizmų. Kai kuriuos sugalvojau pats 🙂

 

10. Set Collection (Rinkinys)

Viena pirmųjų mechanikų kurias sutinki pradedant žaist modernius stalo žaidimus (ir dažnai tradicinius kortų žaidimus). Tai taip pat dažnai yra papildoma mechanika stalo žaidime. Kaip Ticket to Ride, kur turi rinkti vienos spalvos kortų rinkinius, kad galėtum pastatyti kelius. Tokaido žaidime renki paveikslų kortas, kad sukurtum nuostabią panoramą (ir gautum krūvą taškų). Yra ir maži žaidimai, kur kortų rinkinio mechanika yra kertinė, kaip Jaipur ar Coloretto.

 

9. Dice Allocation (Kauliukų paskirstymas)

Ne tik kauliukų ridenimas, bet ir gautų rezultatų paskirstymas įvairiems veiksmams. Tai šiek tiek primena darbininkų paskirstymo mechaniką, bet šiuo atveju skaičius ant kauliuko irgi svarbus ir įtakoja rezultatą. Mano mėgstamiausias šiame žanre taipogi mano žaidžiamiausias – Zooloretto: The Dice Game. Iš esmės tai “aš paskirstau – tu renkiesi” tipo žaidimas. Kai tu meti kauliukus ir renkiesi kaip juos paskirstyt tarp sunkvežimių. Ir tada tavo oponentas renkasi ar imti kauliukus ar rident papildomus. The Voyages of Marco Polo žaidime dedami kauliukai su jų skaičiais įvairiose vietose ir gaunami resursai atsižvelgiant į skaičius. Dice Town irgi leidžia pasirinkti kaip panaudoti savo kauliukų “ranką”. O Nations: The Dice žaidimas leidžia sujungti kelių kauliukų reikšmes kartu perkant kortas.

 

8. Drafting (Šaukimo mechanika??)

Man rodos ši mechanika mane labiau žavi teorijoje nei realiai žaidžiant, kai turi išsirinkti iš kelių kortų. Kartais visos kortos gali būti bevertės tau, o kartais norisi pasilikt visas ar bent jau neduoti jų oponentams. 7 Wonders yra šios mechanikos grandas. Beveik visi, su kuo teko jį žaist, pamėgo jį ir prašė sužaist dar. Seasons turi kauliukų šaukimo mechanizmą resursų rinkimui. Bet taisyklės pažengusiems žaidėjams leidžia taip pat prieš pradedant žaidimą pasidalint kortas naudojant šią mechaniką. Tai daro žaidimą daug įdomesnių, kai reikia suplanuot strategiją ir išsirinkti kortas 3 fazėms į priekį ir taip pat užtikrinti, kad oponentas negautų gerų kortų.

 

7. Area Control (Teritorijos kontrolė)

Nebūtinai kontrolė pagal daugumą. Turiu omeny bet kurį žaidimą, kur turi kontroliuoti teritorijas, užkariauti jas, kad gautum taškus. Pirmas ateinantis į galvą žaidimas – Small World, kur tai yra kertinė mechanika. Carcassonne irgi iš dalies teritorijos kontrolė. Ypač kalbant apie fermas 🙂

 

6. Position Based Actions (Veiksmai priklausomai nuo pozicijos)

Nežinojau kaip geriau užvadinti, bet mano pavyzdžiai turėtų paaiškinti geriau. Tokaido yra vienas mano mėgstamiausių žaidimų. Šiame žaidime judi, kai esi paskutinis kelyje. Tai yra labai protingas dizainas, kuris verčia labai gerai pamąstyt ar tu tikrai nori praleist daug gerų vietų ir šokti į priekį dėl kokio nors dalyko, ir tuo pačiu prarast daug ėjimų, ar geriau žaisti atsargiau ir nepalikti per daug gerų vietų oponentams. Kitas žaidimas apie kurį pagalvojau – Pergamon. Gal ne visai tinka, bet jame irgi gali rinktis pirmas, jei pasirenki vietą arčiau starto ir gauni mažiau pinigų.

 

5. Worker Placement (Darbininkų paskirstymas)

Tai įdomus, dažnai matematinis, pasirinkimas į kurias vietas ir kiek darbininkų paskirstyti, kad gauti resursus, užblokuoti oponentus ir t.t. Gal tai būtų aukščiau mano sąraše, jei aš žaisčiau daugiau žaidimų su šia mechanika. Galiu paminėti tik Stone Age, kuris man yra tik OK žaidimas (pernelyg supaprastintas ir aš nekenčiu maitinimo mechanikos :)). Kitas yra Targi, puikus mažas dviejų žaidėjų žaidimas. Jame yra ne tik darbininkų paskirstymo dalis, bet pasirinktos vietos taip pat nulemia kokias kortas gausi linijų susikirtimuose, pagal darbininkų pozicijas. Kas toliau veda prie oponento pasirinkimų blokavimo 🙂

 

4. Deck Building (Kaladės gaminimas)

Šis sąrašas negalėtų būti pilnas nepaminint kaladės gaminimo mechanikos. Thunderstone visgi yra mano žaidimas numeris vienas 🙂 Man patinka rinktis taktikas pagal turimas kortas rankoje ir kas tavęs laukia uoloje, balansuoti tarp “šiukšlių” turėjimo rankoje ir gerų kortų gavimo, atsikratyt blogų kortų (Thunderstone turi išmanius mechanizmus tam, kai blogos kortos pasiverčia į naudingus dalykus). Taip pat mane žavi tam tikro varikliuko gaminimas su kortomis. Kiti man patinkantys žaidimai šiame žanre: Dominion, Star Realms. Paskutinis netgi turi tiesioginės konfrontacijos elementą, nedažną šio tipo žaidimuose.

 

3. Variable Powers (Skirtingos galios)

Specialios savybės turėjimas, kurią turi tik tu (ar bent jau ne visi žaidėjai) yra nuostabu. 7 Wonders turėjo specialias savybes pagal pasirinkto stebuklo su kuriuo žaidei ypatumus. Bet Leaders papildymas davė žaidėjams daugiau galimybių specializuotis įvairiose taktikose. Nors man pats žaidimas ne taip patinka, bet man patinka specialios galios iš The Voyages of Marco Polo. Ši mechanika sutinkama ir kooperativiniuose žaidimuose kaip Pandemic, kur kiekvienas žaidėjas turi specialią rolę ir gali savaip padėti komandai pasiekti pergalę.

 

2. Card Play for Actions/Combat (Veiksmai ir puolimas su kortomis)

Tai viena iš mano sugalvotų kategorijų. Nes nežinau kaip tinkamiau tai pavadint. Gal išvardinti žaidimai padės susidaryt paveikslą. Man patinka, kai tu turi kortas (ranka, kaladė) kurios padeda tau atlikti veiksmus ar kautis. Tarkim Magic: The Gathering (keri užkeikimus ir iškvieti karius), Summoner Wars (panašus į Magic, tik čia dar yra lenta, kur gali karius judint), Memoir ’44 (kortos įgalina pakeist karinių padalinių dislokaciją, pulti, atlikti kitus veiksmus). Taip pat Seasons, Warhammer: Invasion. Man patinka turėti įvairias kortas, įvairias galimybes savo ėjimo metu, sužaisti jas, atspėti ir sustabdyti oponento veiksmus.

 

1. Tile Placement (Plytelių dėliojimas)

Man labai patinka jausmas, kai trauki naują plytelę\kortelę ir žiūri ką gavai, kur gali tai padėti, kad atneštų tau daugiausia naudos. Arba kai turi kelias korteles ir turi pasirinkti kurią padėti į esamą plytelių tinklą. Patinka dėlionės kūrimo ant stalo jausmas. Vienas pirmųjų mano žaidimų ir vienas mėgstamiausių su šiuo mechanizmu – Carcassonne. Dar keli šio tipo: Cacao, Völuspá (abu šie žaidimai duoda pasirinkimą iš kelių plytelių ėjimo metu).

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *