Kaip ir praeitais metais, gruodžio gale pateikiu mano visų laikų mėgstamiausių žaidimų sąrašą. Tai yra sąrašas žaidimų, kurie šiuo metu yra mano mėgstamiausi, nežiūrint į tai kada jie išėjo, ar žaidžiau juos šiemet ir kiek kartų. Kadangi darau šį sąrašą antrą kartą, palyginsiu kaip pasikeitė žaidimų vietos palyginus su praeitų metų topu ar atsirado nauji žaidimai ir pan.
10. Cacao (-1) – plytelių dėliojimas yra vienas mano mėgstamiausių mechanizmų. Šis žaidimas yra toks paprastas, greitas, bet suteikiantis prasmingus pasirinkimus. Be to jis yra labai patrauklus akiai. Palyginus su praeitais metais nežymiai nukrito, bet iš esmės ta pati vieta 🙂
9. Magic: The Gathering (naujiena) – nors praeitais metais kažkodėl buvau jo neįtraukęs į topą, Magic vis dar yra labiausiai mano žaidžiamas ir tuo pačiu nekenčiamas žaidimas. Beje, niekada nesu žaidęs jo popierinės versijos. Visą laiką žaidžiau kompiuterinę versiją (šiuo metu Magic Duels). Pati koncepcija man yra labai patraukli, bet žaidimo mechanikos pasenusios. Labiausiai užknisantis dalykas yra milžiniškas sėkmės faktorius startinės rankos atveju, kai gali tiesiog pasiduoti pačioje pradžioje mačo, nes ištraukei visiškai netinkamas kortas. Daug šiuolaikinių žaidimų tai sprendžia arba duodant žaidėjui pasirinkti startines kortas arba palikt kelias ir traukti naujas vietoj išmestų. Magic gi duoda ištraukti visą naują ranką, kuri gali būti dar blogesnė. Bet žaidimas vis tiek vis dar yra įtraukiantis, su begale kortų, žaidimo taktikų ir atradimų.
8. Race for the Galaxy (+2) – senokai teko jį žaisti, bet tai vis dar yra vienas geriausių kortų žaidimų su vienalaikiu veiksmų pasirinkimu, eile būdų panaudoti kortas. Žaidimas nėra lengvai perprantamas, todėl jo mokyti yra našta. Bet žaisti jį su gerai mokančiais yra labai smagu.
7. 7 Wonders (-) – ir vėl visai atsitiktinai jis atsidūrė 7 pozicijoj 🙂 Draft mechanika vis dar patinka. Žaidimas nėra labai sudėtingas, gana greitas ir su 7 žaidėjais. Tiesa, be papildymų taip aukštai neišsilaikytų.
6. Ticket to Ride (-) – dar vienas žaidimas išsilaikęs vietoje. Nors paskutiniu metu teko jį žaisti tik kompiuteryje, bet tai yra nemirštanti klasika. Bandžiau daug žemėlapių, taip pat ir padailintą Anniversary leidimą, bet labiausiai man patinka mano turimas Europos variantas (su 1912 papikdymu). Nors manau jis gali dar kažkiek pakilti, kai išbandysiu naujus UK bei Pensilvanijos žemėlapius.
5. Firenze (-2) – šiek tiek nukrito (dėl kitų šiek tiek pakilusių žaidimų), bet tai labai geras euro žaidimas, su įdomia kortų pasirinkimo mechanika, bokštų statymo lenktynėmis. Nors kaip neseniai supratau išmokyti jį žaisti kitus nėra taip jau lengva. Įtariu jis pakiltų dar šiek tiek aukščiau, jei pavyktų jį pažaisti gyvai.
4. Small World (-2) – šis žaidimas vis dar labai patinka, ypač dėl labai didelės įvairovės karių ir savybių kombinacijų ir šiaip dėl gana patrauklaus pasaulio. Tiesa paskutinį kartą gyvai teko jį žaist ilgiau nei prieš metus. Kažkiek tai kompensuoja žaidimas Steam sistemoje su dirbtiniu intelektu varomais oponentais, bet tai ne visai tas pats. Nes pagrindinis šio žaidimo šarmas yra interakcija su kitais žaidėjais, juokas po nerealios sėkmės ar nesėkmės ir pan. Gal todėl jis šiek tiek krito. Arba tiesiog kiti žaidimai man patinka vis labiau.
3. Tokaido (+2) – o štai žaidimas, kuris ir numušė šiek tiek Firenze ir Small World nuo viršūnės 🙂 Nežinau kodėl man taip patinka šis labai paprastas, šeimos lygio žaidimukas. Bet šiemet teko dar kelis kartus sužaist jį gyvai (na ir gal kelis kart BGA puslapyje). Man tiesiog labai patinka jo meninis stilius, rami žaidimo eiga ir kortų rinkinių kolekcionavimas. O labiausiai mane žavi ėjimų mechanika, kai paskutinis žaidėjas gali judėti, kol neaplenkia kurio nors kito žaidėjo.
2. Carcassonne (+4) – dar vienas žaidimas šovęs į topo viršų (kadaise jis buvo numeris 1 man). Tiesiog šiemet teko bent kelis kartus sužaist jį gyvai, be to neseniai BGA atsirado jo el. versija (kuri beje yra labai gera). Nors dar šiek tiek anksčiau esu bandęs South Seas variantą, bet jis man nelabai patiko. Plytelių dėliojimas yra mano mėgstamiausia mechanika ir Carcassonne yra tiesiog geriausias šio žanro atstovas (bent jau iš mano išbandytų) ir turbūt ne gretai kas nors galės jį numest nuo šio sosto.
1. Thunderstone (-) – kas kart sudarant topą pagalvoju ar tikrai man taip patinka šis žaidimas ar tiesiog esu pripratęs jį laikyt geriausiu. Bet aš vis dar jį žaidžiu nuolat (tiesa, tik Yucata sistemoje) ir jis vis dar nepabosta. Tikriausiai jis dar labiau įtvirtintų savo poziciją, jei galėčiau išbandyti ir jo papildymus. Kitais metais turėtų pasirodyti trečias žaidimo leidimas, ko laukiu nekantriai. Galbūt tai bus proga pagaliau įsigyti šį žaidimą 🙂 Tiesa, kažkiek neramina, kad šis leidimas yra orientuojamas į Epic variantą, kuris skamba įdomiai, bet man labiau patiktų pagal klasikinę formulę veikiantis žaidimas (su Advance taisyklėmis). Nors, tikėtina, kad taisyklėse bus ir tradicinis variantas.
Taigi, sąrašas per metus labai nepakito. Kai kas šiek tiek nusmuko, kažkas pakilo, kai kas susikeitė vietomis. Yra viena naujiena, bet kaip ir ne naujiena, o tiesiog per klaidą nepaminėtas žaidimas praeitais metais. Bet Magic: The Gathering sąraše pakeitė kitą žinomą žaidimą, kuris berods buvo pirmoje vietoje žaidimo dviems sąraše. Tai Summoner Wars. Aš vis dar manau, kad tai puikus žaidimas. Bet šiemet susimasčiau apie tai kiek kai kurie žaidimai laikosi sąraše vien iš nostalgijos ar pripažinimo gero dizaino. Aš labai ilgai nežaidžiau Summoner Wars. Labai retai turiu progą pažaisti jį su kuo nors. Nėra ir galimybės man jo pažaist su žmonėmis elektroniškai (kas tikrai galėtų pakelti jį aukščiau reitinge). Na taip, yra Android versija, kuri nustojo veikti mano naujoje planšetėje, kur tenka nemažai susimokėti už visas armijas. Bet pagrindinis dalykas tas, kad aš net neturiu užsidegimo jo žaisti. Todėl kol kas jis nusmuko gana toli sąraše, berods net iki 22 vietos. Galbūt ateityje rasiu su kuo jį dažniau pažaist ar atsiras koks nors patogesnis variantas jį žaisti internete ir jis vėl pakils iš pelenų.