/yes-no: Tokaido [LT]

yes-no-tokaidoTęsiant Yes-No rubriką šį kartą pakalbėsim apie neseniai įsigyto žaidimo Tokaido aspektus. Kaip jau minėjau, daug kartų žaidžiau jį “online”. O prieš kelias dienas pirmą kartą išbandžiau jį gyvai su kolegomis. Kadangi šis žaidimas yra tarp mano pačių mėgstamiausių, tai ypatingai didelių minusų jis neturės. Ypač dėl žaidimo eigos. Taigi kabinėsiuos prie komponentų kokybės ir kitų smulkmenų 🙂

Patinka:

  • Jau minėta dažnai dizainerio Antoine Bauza naudojama ėjimų eilės mechanika. Ėjimą daro tas, kas yra paskutinis kelyje. Jeigu kiti žaidėjai pabėgo tolyn į priekį, gali atlikti 2-3 ėjimus iš eilės, surinkti papildomus taškus, o vėliau peršokti kitus ir užimt kokią gerą vietą priekyje. Man patinka šis balansavimas tarp lėto judėjimo į priekį ir bandymo užimti geriausias vietas greičiau už kitus.
  • Daugybė kelių link pergalės. Žaidime yra daug galimybių rinkti taškus ir visos jos yra lygiavertės. O dažniausiai laimi tas, kuris nesikoncentruoja į kokį nors vieną būdą, o susirenka taškus visur po truputį. Prie įvairiapusiškumo dar prisideda daug skirtingų rolių, vieną iš kurių išsirenki pradžioje. Jos prideda papildomų savybių, kurios leidžia pasirinkti tam tikrą strategiją. Ir galiausiai, pasiekimų kortelės leidžia gauti papildomų taškų už tam tikrų dalykų įvykdymą žaidimo metų.
  • Dviejų žaidėjų variantas. Šioje vietoje galėtų būti ir žaidimo apipavidalinimas, nes jis yra nuostabus. Bet visgi renkuosi 2 žaidėjų variantą. Labai ilgai Tokaido žaidžiau tik su 3-5 žaidėjais, galvojant, kad 2 žaidėjų variantas nepasiūlys nieko įdomaus ir bus mažai vietos konkurencijai. Bet, kadangi žaidžiant dviese reikia karts nuo karto judint neutralaus žaidėjo figūrėlę, atsiveria įprastam žaidime nematytos galimybės kito žaidėjo blokavime 🙂 Žaidžiant trise ar daugiau, norint užblokuot kitą žaidėją, tenka tai daryt su savo figūrėle ir galbūt prarasti kitos vietos teikiamus taškus. Čia gi blokavimui galima naudot nereikalingą žmogeliuką, o pačiam užsiimt sau naudinga veikla. Tik reikia atsiminti, kad šis variantas gali pakenkti santykiams su kitu žaidėjų, jei jūs abu esat gana azartiški 🙂


Nepatinka:

  • Taškų juosta ir žymekliai. Juostoje taškai yra išdėstyti įstrižai, todėl yra šiek tiek sunkiau pastumti žymeklį, nes negali jo tiesiog stumti į priekį. Patys žymekliai tokie miniatiūriniai, kad juos galima lengvai pamesti. Galėtų dizaineris ką nors gudresnio sugalvoti su taškų taku. Gal padaryt jį tiesiu, išdėstyti dviem linijomis, padaryt didesnius skaičius, kad žymekliai neužstotų jų. Bet aišku šis dalykas žaidimo negadina. Tiesiog smulkus nepatogumas.
  • Per didelė žaidimo dėžė. Šis dalykas visada mane piktina. Kai žaidimo dėžės yra nepagrįstai didelės. Aišku, žaidimo industrijoj yra tam tikri dėžių dydžių standartai ir gamintojai bando jų laikytis, kad žaidimai lentynose gražiai sutilptų. Bet Tokaido atveju dėžė yra šiek tiek didesnė už įprastas dideles dėžes (Ticket to Ride ir kiti). Todėl ją jau yra sudėtingiau sutalpint šalia kitų panašaus dydžio dėžių. O pažiūrėjus į komponentų skaičių supranti, kad dėžė galėtų būti dvigubai mažesnė. Aišku, turbūt niekas šio klausimu nepasivys Dixit žaidimo pakuotės. Paprastam kortų žaidimui panaudoti didelę dėžę atrodo tiesiog akiplėšiška.
  • Didelė kaina. Žaidimo mechanikai priekaištų neturiu. Todėl, kaip minėjau, tenka kabinėtis prie kitokių dalykų. Tokaido ilgai buvo mano norimų žaidimų sąraše, bet niekaip jo nepirkdavau, nes negalėjau sau pateisint tokios kainos. Ypač kai komponentų skaičiumi jis tikrai neišsiskiria. O vien už gražią išvaizdą tiek mokėt nekyla ranka. Įprastoje FLGS parduotuvėje (“friendly local gaming store”) jo kaina yra 43 eurai. Akcijos metu taikoma 25 eurų kaina atrodo priimtinesnė tokio kalibro žaidimui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *